Zdrowy tryb życia

0
22
jak zacząć jeść zdrowo

Zdrowe odżywianie to klucz do dobrego samopoczucia. Odpowiednia dieta pozwala także uchronić się przed wieloma chorobami, jak na przykład miażdżyca, nadciśnienie tętnicze czy cukrzyca.
Wiele osób zastanawia się jednak jak zacząć jeść zdrowo, aby poprawić swoje samopoczucie i zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Pomoc specjalistów

O pomoc warto poprosić specjalistę, na przykład dietetyka. Lekarz po wykonaniu podstawowych badań i przeprowadzeniu szczegółowego wywiadu oceni, jaka dieta dla danego pacjenta będzie najodpowiedniejsza.
Warto zdecydować się również na profesjonalną analizę składu ciała. Specjalne urządzenie bardzo szybko pozwoli ocenić ilość tłuszczu, tkanki mięśniowej i wody w organizmie. Taka wiedza pozwoli dietetykowi przygotować precyzyjny jadłospis dla swojego podopiecznego.
W pierwszym kroku należy rozpocząć spożywanie pięciu małych posiłków o regularnej porze. Potrawy powinny być gotowane bądź przygotowywane na parze, gdyż pieczone na oleju mięsa obciążają wątrobę i żołądek i nie wpływają pozytywnie na samopoczucie.
Regularne posiłki mają bardzo duże znaczenie, gdyż pozwalają one aby układ pokarmowy zaczął pracować na najwyższych obrotach. Takie działanie pozwala zapobiegać wzdęciom i zaparciom, z którymi zmaga się spora grupa osób.
Każde danie dobrze jest wzbogacić świeżymi warzywami, które są skarbnicą wielu witamin i błonnika pokarmowego. Na bazie warzyw można przygotowywać sałatki, surówki lub po prostu dodawać je do posiłku w postaci apetycznych słupków.
Warzywa można skropić odrobiną soku z cytryny, oliwą z oliwek lub polać jogurtem naturalnym z dodatkiem czosnku.

Mniej cukru w diecie

Słodycze i słone przekąski warto zastąpić sezonowymi owocami. Należy wybierać owoce o niskiej zawartości cukru, między innymi kaki, pomarańcze, mandarynki, grejpfruty, melony, arbuzy, gruszki czy też borówki amerykańskie.
Płatki owsiane to doskonały wybór na śniadanie. Popularna owsianka przygotowana na bazie mleka roślinnego lub wody jest pożywna, smaczna i sycąca. Płatki to bogate źródło wapnia, magnezu, cynku i błonnika, który zapewni uczucie sytości na bardzo długi czas.
Osoby, które dbają o swoje zdrowie do minimum powinny ograniczyć spożywanie alkoholu. Piwo, wódka lub słodkie wino zawierają wiele szkodliwych związków, które spowalniają metabolizm a w niektórych wypadkach są także rakotwórcze.
Jedynym alkoholem na który warto sobie od czasu do czasu pozwolić jest wino wytrawne. Badania naukowe dowodzą, iż tego typu wino może zabijać komórki rakowe, które wywołują miedzy innymi raka piersi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here