Jak przestać jeść słodycze?

0
227

Nie da się ukryć, że prawdziwą zmorą dzisiejszych czasów jest niezdrowy tryb życia. Praktycznie całe dnie spędzane w pracy zdecydowanie potrafią przyczynić się do tego, że nasz tryb życia staje się coraz gorszy – a co za tym idzie – pogarsza się nasze samopoczucie, wygląd, sylwetka, czy też psychika, która – jak się okazuje – również potrafi się zmienić pod wpływem niezdrowego typu życia.

Zdrowie i sport

Praca, do której uczęszczamy najczęściej jest praca biurową, umysłową – a co za tym idzie – siedzącą. Praca przy komputerze jest dla wielu ludzi szczytem marzeń. Nie powinno to nikogo dziwić – w końcu wydaje się, że praca przy komputerze jest bardziej komfortowa od pracy fizycznej, która zmusza nas do dźwigania, spędzania całego dnia na nogach, czy robienia bardzo dużej ilości kilometrów. Z pewnością praca fizyczna jest takim typem pracy, który faktycznie, przez zmuszanie nas do ruchu, często potrafi sprawić, że nasze życie jest nieco zdrowsze. Łatwiej jest bowiem zapomnieć o tym, jak ważny jest sport, czy zdrowe odżywianie, kiedy pracujemy w pozycji siedzącej i przez wiele godzin wpatrujemy się w ekran monitora. Pamiętajmy jednak, że wciąż jest to praca, dlatego nie powinno nas dziwić to, że zmęczeni po wielu jej godzinach, nie mamy sił na uprawianie sportu, a wizyta na siłowni jest dla nas czymś, co sprawia, że aby mieć na nią czas, musimy rezygnować z części obowiązków lub poświęcać inne swoje pasje, by móc dbać o własną sylwetkę.

Najczęściej jednak okazuje się, że wcale nie trzeba spędzać na siłowni całego dnia codziennie, aby czuć się dobrze, zdrowo wyglądać i… być zdrowym, bo przecież to właśnie do tego wszystko się sprowadza.

Systematyczność

Bardzo ważne jest, aby zachować we wszystkim rozsądek i umiar i być systematycznym. Na początku, jeśli ze sportem i ze zdrowym trybem życia mamy niewiele wspólnego, warto zastanowić się, czy dobrym pomysłem nie będzie chodzenie do pracy pieszo lub dojeżdżanie na rowerze. Z pewnością takie rozwiązanie potrafi dać naprawdę niesamowite efekty, a nie kosztuje nas wiele, bowiem rower praktycznie każdy z nas w swoim domu posiada.

Jeśli jednak okazuje się, że do pracy mamy na tyle daleko, że jazda na rowerze ani spacer nie wchodzi w grę, bardzo ważne i w zasadzie kluczowe jest to, aby starać się robić dziennie przynajmniej 8-10 tysięcy kroków. Wydaje się jakoby było to wiele, ale jest to naprawdę mała ilość i warto jej przestrzegać.

Największa zmorą jednak okazują się słodycze. Jak przestać jeść słodycze? Najlepszym rozwiązaniem będzie wyznaczenie sobie jednego dnia w tygodniu, kiedy możemy sobie pozwolić na ich zjedzenie, a w pozostałe dni starać się zastępować słodycze pełnowartościowymi posiłkami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here