Rośliny strączkowe i ich wartość odżywcza

0
43

Zdrowa dieta nie może się obejść bez roślin strączkowych. Które z nich mają największą wartość odżywczą?

Jakie rośliny strączkowe koniecznie powinniśmy włączyć do swego menu?

Rośliny strączkowe są cenione głównie jako cenne źródła białka. Nie jest to jednak jedyny powód, dla którego warto po nie sięgać. W roślinach tych znaleźć można przecież i sporo lizyny- substancji, dzięki której nasz organizm jest w stanie lepiej przyswajać tak ważny minerał, jakim jest wapń. Rośliny strączkowe będą tez cennym wsparciem dla naszego przewodu pokarmowego, mogą nam tez ułatwić odchudzanie. Warto po nie sięgać ze względu na znajdujący się w nich błonnik, który zapewnia nam uczucie sytości, a jednocześnie oczyszcza układ pokarmowy ze szkodliwych toksyn. Dzięki temu możemy się cieszyć i lepsza formą, i piękniejszą sylwetką. Zdrowa dieta, w której regularnie pojawiają się rośliny strączkowe, może pomagać nam też w walce ze złym cholesterolem. Warto pamiętać, że w strączkach można znaleźć sporo cennych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych, zapewniających nam dobre samopoczucie. Rośliny strączkowe są jednocześnie doskonałym źródłem takich minerałów, jak cynk, potas oraz żelazo. Warto też sięgać po nie ze względu na zawartość sporych ilości witaminy E oraz tak ważnych dla naszego organizmu witamin z grupy B.

Zdrowa dieta

Zdrowa dieta, w której będą się regularnie pojawiały warzywa strączkowe, może nam zapewnić dobrą formę. Warto też pamiętać, że dieta z udziałem strączków to wiele ciekawych smaków oraz nieograniczone możliwości sporządzania smacznych potraw. Soczewica, bób, ciecierzyca, fasola czy groch – oto wybrane produkty, z których można wyczarować wiele wspaniałych i zdrowych zarazem przysmaków.

Zobacz więcej na dietetyknawalizkach.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here